2010. május 4., kedd

Spárga a barátom

Nem mondom, hogy könnyen kötnék barátságokat, de a spárgát megszerettem rögtön. Néhány éve történt az első próbálkozás, sikerült már szálkásat, jó indulattal roppanósat vagy éppen túl puhát összehoznom, de az íz. Megkedveltem azonnal.
Fejlesztgettem a technikámon, olvastam mindenfélét, még külön spárgahámozót is vásároltam (Amit évente egyszer használok, és ugyanúgy elvágom mindig valamelyik ujjam. Herr Paprika persze kinevet, neki ez gyerekjáték.), mára egészen biztonságosan ehetőt varázsolok. Mármint állagügyileg.
Az első spárgaevésnél igyekszem a hagyomány követőjeként eljárni: spárga, sonka, vaj vagy valamilyen mártás. Idén egy kicsit rendetlen voltam, ettünk spárgát már kétszer, egyszer én bűnöztem, egyszer Herr Paprika. De ahogy a képen is látszik, próbáltunk kezdeni valamit a csorbával. Sikerült.

Hozzávalók 2 személyre

fél kg fehér spárga
néhány szem újburgonya

szárított sonka

petrezselyem

Tapasztalatom szerint minden a hámozáson múlik (plusz legyen az a spárga friss). Ne sajnáljuk levágni a végeit (állítólag ha meghajlítjuk, éppen ott törik el, ahonnan már fás és nem finom), mondjuk nagyjából 2-3 cm-t. Azután a fejek kivételével hámozzuk is meg (akármilyen krumplihámozóval, merészebbeknek a spárgára kifejlesztettet ajánlom), majd mossuk. Forraljunk egy szép nagy edényben vizet, ha már zubog, tegyünk bele egy pici sót és egy kis cukrot, majd mehetnek bele a spárgák. Főzzük kb. 6-7 percig, ha kiemeljük és már lekornyad a feje, akkor egy kicsit túlzásba vittük.
A burgonyákat súroljuk meg, majd kevés vízzel fedő alatt főzzük meg. Azután némi vajban forgassuk át, és szórjunk rá friss petrezselymet.

Tárkonyos almaszósz


1 alma

friss tárkonylevél ízlés szerint
1-2 ek tejföl

citrom leve


bors

A mártások tekintetében kipróbáltunk már néhányat (hollandi az igazi, de a sima vaj is pont jó tud lenni), variáció végtelen. Most hogy a tárkony meglepett azzal, hogy kinőtt, pedig én már régen lemondtam róla, vele próbálkoztam. Az almát hámozzuk meg, majd vágjuk kisebb darabokra. Adjuk hozzá a tejfölt, egy kis citromlevet, a felaprított tárkonyt és az egészet géppel (turmix, aprító) dolgozzuk össze. Sózzuk, borsozzuk.

Herr Paprika értékelése: az almás dolog finom, de kicsit túl intenzív. Szerintem egy próbát megér.
Köszönet innen is Ágónak és Oszinak, tudják miért.

4 megjegyzés:

mes@ írta...

Remélem, a köszönettel nem azt akartad mondani, hogy esetleg kaptatok Eszpanyából sonkát, és CSAK MOST ettétek meg!
:) :) :)

Frau Paprika írta...

Hát nem erre gondoltam, de amúgy igaz:): csak most:)

gelka írta...

Hmmm, jól néznek ki, és milyen
csinos ez a kis kanálka benne az
almaszósszal! :-) Éljen a spárga!

mes@ írta...

Ja, már látom :) Télleg szép minden. (Főleg a kaja :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails