2010. május 7., péntek

Aki a növényt szereti

Régen (gyerekként) nem voltam nagy kertész, most viszont hogy nincs kertem, annál lelkesebb vagyok. Kihasználom az erkély minden szabad szélső centiméterét (ha középre is terjeszkednék, meggyűlne a bajom Herr Paprikával), van muskátlim, rózsám, tujám, de főleg fűszernövényeket, paradicsomot és tavaly óta még málnát is nevelgetek (a málna és én: ha lesz rajta csak egy szem is, ígérem, részletesen elmesélem). Idén aztán új kihívásokat keresvén már nem volt elég a várakozás, hogy vajon előbújnak-e az eddigiek, de a már jól működő, szépen megnőtt növények beültetése sem. Vásároltam magokat, még egy mini üvegházat is (műanyagból persze) és bevetettem a lakást. Írhatnék róla, mennyire szórakoztatónak találtam figyelni, ahogy kipattannak a magok, nőnek, csak nőnek és hirtelen már valóban emlékeztetnek korianderre, bazsalikomra, másra. De inkább eltekintek az untatástól.
Most, hogy ilyen szépen növekedésnek indultak, beléptünk a következő fázisba, kezdjünk velük valamit, hogy szépek legyenek, nagyok és persze erősek. Az első a sorban a zsázsa lett (meghálálom, hogy ilyen jól teljesít), kiegészülve rukkolával, amit még a sukorói kertből kaptunk, ott aztán megunta a cserepet, ládát, ezért inkább felbukkant, ahol csak tudott.
A megoldás: lepény.

Recept

Tészta

25 dkg liszt
12,5 dkg vaj

víz

A hozzávalókat egy kis vízzel összegyúrjuk, a végén szép, egyenletes tésztát kapunk Lepényt sütök elég rendszeresen, régen mindig tettem bele egy tojást, aztán kipróbáltam anélkül, igaz a nyújtás így egy kicsit nehezebb a morzsálódás miatt, de a végeredmény valahogy mégis jobban ízlik. Hűtőbe tesszük úgy 30-40 percre, azután kivesszük, kinyújtjuk és egy lepényformába tesszük Az igazsághoz hozzátartozik, most nem volt kedvem várni, ezért elmaradt a hűtő, de a hamariság ellenére probléma nem adódott. A tésztára sütőpapírt teszünk, arra szárazbabot, majd sütőben (légkeverés kb. 160 fok) sütjük kb. 10 percig.


Töltelék

25 dkg túró
1-1 marék zsázsa és rukkola
1 marék pirított, tört dió
2 dl tejszín
2 tojás
morzsa (kifliből, opcionális)

bors

A leveleket megmossuk, apróra vágjuk. A túrót összekeverjük a tejszínnel, a tojásokkal, dióval, morzsával, zsázsával és rukkolával, majd fűszerezzük. A keveréket az elősütött tésztalapra öntjük, szépen elsimítjuk, majd kb. 15-20 perc készre sütjük (légkeverés 170 fok).

Józsinak üzenem: ugye az alma, meg a fája...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails