2010. december 10., péntek

Téliesítve


A mai receptet tervezgettem egy hete, kellett már történnie valaminek a sok-sok házi paradicsomlével, amit Panni készített. Nekem a paradicsomleves valahogy a nyár, szeretem sok zellerlevéllel, répával, néha tejszínnel, jó krémesen. Azután azt gondoltam, ha már ilyen bőséges készlettel rendelkezem, megkockáztathatok egy téliesített változatot, naranccsal, fahéjjal, szegfűszeggel és ha már december, akkor kap egy extra kiegészítőt is. A rákot nagyon szeretem mindenféle formában, de a legkedvesebb azért a serpenyőben gyorsan megpirított változat chilivel, kevés fokhagymával, rengeteg petrezselyemmel és korty fehérborral. Most is majdnem ugyanígy készült, csak a fokhagyma maradt ki, mert túl erőteljesnek gondoltam a többiek mellé, és praktikus okokból a bor, nem akartam felesleges folyadékot a végén.
A leves édeskésen fűszeres, én szerettem, a rákok enyhe csípőssége jól passzolt hozzá. Legközelebb talán veszem a fáradtságot és átszűröm, hogy egységesebb legyen. Vagy minden így marad. 




Fahéjas-narancsos paradicsomleves chilis rákkal


7 dl paradicsomlé (ha lehetséges házi)
1 narancs
fahéj
4 szegfűszeg
1 kupica ouzo (választható)
nádcukor
bors
20 dkg koktélrák
2 dkg vaj
1 csokor petrezselyem
chilipehely
citrom




A paradicsomlevet egy megfelelő méretű edénybe öntjük és adunk hozzá 3 dl vizet. A narancs levét kifacsarjuk, a paradicsomhoz öntjük, azután dobunk az edénybe 4 szegfűszeget, adunk hozzá 1 kávéskanál fahéjat, csipet sót, borsot, 1 ek nádcukrot, és ha nem utáljuk az ánizst, akkor jöhet egy kupica ouzo is. A tűzhelyen a legalacsonyabb hőmérsékleten főzzük kb. 45 percig, néha keverjük meg, más dolog nem akad. A folyamat végén kóstoljunk, tudják, bármi hiányzik, most lehet pótolni.
A petrezselymet mossuk meg, papírtörlővel itassuk fel a vizet, azután vágjuk apróra. Egy közepes méretű serpenyőben olvasszuk fel a vajat, szórjuk rá a rákokat, forgassuk át, majd adjunk hozzá egy kevés chilit, csipet sót és egy pici citromlevet. Hagyjuk a rákokat 2-3 percig a vajban párolódni, majd a legvégén szórjuk a serpenyőbe a felaprított petrezselymet, keverjük át és készen vagyunk. Tálaláskor érdemes a rákokat feltűzni valamire, különben a leves aljára süllyednek. Persze attól még nem lesz rosszabb a kombináció íze, de ha látványt is szeretnénk, akkor kénytelenek leszünk valahogy rásegíteni.




Végre péntek, este nálam gyűlik össze a női szakasz, a tervek szerint sütünk három típust és jó sokat. Mindenkinek remek hétvégét, ne felejtsenek el a nagy karácsonyi vásárlásban lazítani.
Hétfőn jövök tervek szerint a ma esti terméssel.

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Ez több, mint jól hangzik!

Frau Paprika írta...

Örülök, szerintem finom is (volt);)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails