2010. december 8., szerda

Megiszom a gyömbért


Miután tegnap bevallottam, hogy extrém módon szeretem a gyömbért, következzen egy újabb róla szóló bejegyzés. Nagy kedvencem a gyömbérsör, alkohollal és anélkül is, a citromos-gyömbéres tea, a legújabb favorit pedig a gyömbéres zöldtea (és nyilván a feketét sem vetem meg). Szeretem az ízét, ráadásul abszolút hiszek a gyomromra gyakorolt pozitív hatásában, és hát nem mondok újdonságot azzal, hogy szagolni is jó (ezért is szoktam a teafilterek fölé hajolni, miután rájuk öntöttem a forró vizet). Miután imbiszen nem a mai lesz az első gyömbéres recept, ezért az ehető dolgokat most ki is hagyom a sorból, hogy meg ne unjanak.
A mostani történet azzal kezdődött, hogy sikerült a szükségesnél nagyobb darab gyömbért meghámoznom, megmaradt egy lereszelt héjú narancs, én pedig álltam a konyhában, most mi legyen. Azután jött a szikra a fejembe, gondoltam, ha ital lesz belőle, akkor az alkatrészek alapján rossz nem lehet, így hát a gyömbér és a narancs leve vízben végezte. És láthatják a végeredményt.


 

Narancsos gyömbérital 

gyömbér (kb. 2-3 cm-es darab)
1 narancs
nádcukor




 A gyömbért meghámozzuk, egy kisebb edénybe rakjuk, felöntjük kb. 7 deci vízzel. A narancsot kifacsarjuk, levét az edénybe rakjuk, végül adunk az egészhez 2 ek nádcukrot. A tűzhelyen beállítjuk a legalacsonyabb fokozatot és főzni kezdjük. Félig fedjük le, időszakonként látogassunk ki a konyhába és keverjük meg. A folyamat eltart nagyjából 1,5 óráig, a végén a folyadék mennyisége nagyjából a felére csökken, befed a narancs- és gyömbérillat, az italunk pedig sápadt sárga színben. Mielőtt befejeznénk a műveletet, ne felejtsük el megkóstolni, szokás szerint most pótolhatják, ha hiányozna valami. Miután lezártuk, hagyjuk hűlni, majd szűrjük át és öntsük üveg(ek)be. Ebből a mennyiségből én 3 campari szódás üveget töltöttem meg, azaz  kb. 3 decis a végeredmény, na jó, ami kimaradt, megittam rögtön. Ha nagyobb mennyiségre vágynak, duplázzanak, triplázzanak, legközelebb én is így fogok tenni. 




Most szezonális leszek, ha nem kortyolják el otthon, akkor ajándék is lehet belőle (a kihívásokkal teli ünnepnapok alatt a gyomor hálás lesz érte), csak néhány lezárható üveg kell hozzá. Az eltarthatóságot csak tippelem, szerintem néhány hétig hűtött állapotban jól kibírja. És hogy az ízéről is adjak rövid tájékoztatást: a gyömbér simán kiüti a narancsot, nálam jól szerepelt.



3 megjegyzés:

boros1124 írta...

Na ezt majd kipróbálom, csak vigyázz a gyomrodra, mert a túlzott gyömbér fogyasztásnak is lehet rossz hatása. Fő a mértékletesség.

chriesi írta...

Mmmm mmmmmm!!!

Frau Paprika írta...

Zoltán, ígérem, igyekszem mértékletes lenni... :)

Chriesi: :):)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails