2010. december 17., péntek

Borsos csók


Gyerekként imádtam a habcsókot. Egyébként is van bennem valami bizarr vonzódás a furcsa színű édességek iránt, és ha már elkapott az őszinteség, a másik nagy karácsonyi kedvencem a konzum szaloncukor volt, de nem ám mindegyik, a barnát valamiért rögtön kirostáltam. Így aztán az volt a taktikám, hogy nem emeltem le a fáról a szaloncukrokat, inkább óvatosan kibontottam, ha barna bukkant elő, csomagoltam is vissza ugyanazzal a mozdulattal. A habcsók szerencsére nem okozott ilyen problémát, ráadásul volt fehér, rózsaszín, sárga és meghatározhatatlan kék, de sehol egy barna. Mára csökkent bennem a szimpátia, de nem tűnt el, így amikor dobozba kerültek a megmaradt tojásfehérjék, tudtam valahogy azonnal: habcsók lesz. Herr Paprika próbálta kókuszcsók irányába terelni a gondolataimat, de mondtam rögtön, hiába minden, más a terv. Szerettem volna valami fűszerességet vinni a dologba, és mivel a rózsabors csokoládénál is jól működik például, így vele társítottam. Plusz még egy kis zöldcitrom, hogy elhitesse velem, nincs is benne olyan sok cukor.


Rózsaborsos-zöldcitromos habcsók

2 tojásfehérje
4 ek porcukor
fél zöldcitrom
rózsbors




A tojásfehérjéket mélyebb tálba rakjuk, hozzájuk szitáljuk a porcukrot, végül jöhet a fél zöldcitrom leve is. Robotgéppel addig dolgozunk rajta, amíg szép, kemény hab nem lesz belőle. Akkor beleszórunk kb. 15-20 szem rózsaborsot (ki mennyit vállal), óvatosan átkeverjük. A sütőt előmelegítjük, 100 fok (légkeverés). Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, a habot óvatosan habzsákba kanalazzuk, majd nagyjából 20 forintos nagyságú kis halmokat nyomunk a papírra. 




Ha elkészültünk, mehet a tepsi a sütőbe, hagyjuk száradni a habcsókokat kb. 30 percig, akkor vegyük ki, óvatosan ültessünk a tetejükre 1-2 szem rózsaborsot (elvileg még kicsit puhák lesznek), óvatosan nyomjuk egy kicsit meg mindegyik borsszemet, hogy szépen belesimuljon a habcsókba. Tegyük még vissza a tepsit 7-8 percre, azután nyissuk résnyire a sütőt ajtaját, hagyjuk bent még 10 percre a habcsókokat, majd vegyük ki a tepsit, és várjunk, amíg teljesen kihűlnek. Végül óvatosan válasszuk el a papírtól a habcsókokat, a többi már egyéni választás, mehetnek tányérra, dobozba, szájba.



Az a baj ezekkel a kis habcsókokkal, hogy nehéz azt mondani: hármat megeszem, de többet már tényleg nem. Édesek, legközelebb kicsit megnövelem a zöldcitrom arányát, elviselik szerintem, a rózsabors pedig hirtelen megbizsergeti a nyelvet. (Nahát, ki van még a képen?)

Mindenkinek remek és stresszmentes hétvégét, lazítsanak is készülődés közben (nálam most a zene a legjobb nyugtató tabletta, felváltva Rachid Taha, Koop, Moloko és mindenféle jazz, meg persze Forintos percek/Milliók reggelire, ha énekelve rázni szeretném a fejem).  Paprikáék ünnepi szombatra készülnek, hétfőn jön a beszámoló.

2 megjegyzés:

mes@ írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok az Ünnepeltnek, és még sok szép éveket! :) (na meg persze jó mulatást :))

Frau Paprika írta...

Köszönjük és átadjuk a jókívánságokat az Ünnepeltnek (duplán;))!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails