2010. december 6., hétfő

Erősítés


A kuszkusz tehát nem sokáig maradhatott főszereplő, konkrétan egyszer és nekem szólt a műsor. Herr Paprika viszont valószínűleg bánatosan értékelte volna a helyzetet, kuszkusz és dió, ja hogy narancsos is, szuper. Éppen ezért jobbnak láttam társat keresni, az elképzelésben szerepelt hús és valamilyen aszalt gyümölcs, és az is biztos volt, hogy a végeredmény nem lehet száraz. Végül pulykában, aszalt sárgabarackban valósult meg a terv, otthon aztán kihúztam a fűszeres fiókot, chili, római kömény és fahéj, később pedig egy kevés kurkuma is, de igazából csak a színe kedvéért, nem szerettem volna sápadt végeredményt.
Főzés kipipálva, kóstoltam közben persze, de azért nem voltam biztos a dolgomban, ismerem Herr Paprikát már meg sem számolom hány éve, de előfordul, hogy teljes a kudarc, én lelkesedem, ő óvatosan építve kritizál. Felkészülten vártam tehát a reakciót, és kérem, nem volt javító szándék és kedves tanácsadás. Ami annyit jelent, hogy dicséret jutott: egy az elején és egy a végén. A neve idétlen, de megtartjuk.



Fűszeres pulykaragu aszalt sárgabarackkal


90 dkg pulykafilé (mell esetleg comb)
20 dkg aszalt sárgabarack
2 vöröshagyma
fehérborecet
őrölt fahéj
római kömény
chilipehely
kurkuma
nádcukor
olaj
liszt 




A húst alaposan megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a folyadékot, majd a pulykát kockákra vagy csíkokra vágjuk. A hagymákat megpucoljuk, apróra vágjuk.  A húst egy mélyebb tálba tesszük, szórunk rá egy kevés lisztet, azután átforgatjuk, hogy minden darabot szépen bevonjon a liszt. A sárgabarackokat csíkokra vágjuk. Egy megfelelőméretű serpenyőben melegítünk kb. 1 ek olajat, rádobjuk a hagymát, pirítjuk üvegesedésig. Jöhetnek a pulykadarabok, pirítsuk őket néhány percig, majd öntsünk a serpenyőbe 1 ek fehérborecetet és lassan kb. 3 dl vizet, keverjünk és következhetnek a fűszerek. Adjunk a húshoz 1 tk fahéjat, chilit kedv szerint, 1 tk kurkumát, 1 tk római köményt, 2 tk nádcukrot és kb. 2 tk sót. Keverjünk alaposan, majd szórjuk a serpenyőbe az aszalt sárgabarackot is, azután fedjük le és alacsony hőmérsékleten hagyjuk főni 10 percig. Ha letelt az idő, vegyük le a fedőt és a folyadék mennyiségének függvényében forraljuk még néhány percig, hogy krémszerű legyen. 
A végén kóstoljunk, ha bármi hiányozna, tudják, most lehet pótolni. Kerülhet mellé a már említett kuszkusz (természetesen más változatban is), rizs vagy egy lepény. 



Herr Paprikánál egyébként a kandírozott dió kiütéssel győzött, sőt még megrendelést is leadott egy következő adagra.
És ami egyáltalán nem tartozik ide, de én azért leírom. Szombaton megvolt az első téli sütés, a piacon beszereztem májas hurkát, sváb zsemlés hurkát és kolbászt, Józsiéktól kaptunk savanyú káposztát, sütöttünk mindent együtt, Herr Paprika pedig hagymás tört burgonyát is készített. Imádtam. A békés alvást viszont sikerült meghiúsítani. Ugyanis nem ettem keveset.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails