2010. augusztus 20., péntek

Huszadikán eszünk

Rövid ünnepi beszámoló következik, egy kis ajánlóval, hátha még kedvük szottyan felkerekedni, ha már egyszer ilyen szép napos péntek jutott nekünk. Amikor kiderült, maradunk a városban, próbáltam felmérni a mai lehetőségeket, és nézelődés közben egy dolog rögtön vonzóvá vált, a Szent István-napi étkek elnevezésű program, evés, ivás, nekem való. Herr Paprikával felkerekedtünk, na nem túl korán, délig láblógatás, reggeli után kell is egy kevés idő, míg újra megéhezünk. Először kicsit csalódott voltam, a beígért Szilágyi Dezső téri kezdő pontnál nem volt semmi, lézengett néhány ember, a hangszórókból üvöltött a rádió, hát nem így képzeltem, azért ne adjuk fel, menjünk tovább. Egészen a Clark Ádám térig bandukoltunk, valahogy a portál, ahol a részleteket olvastam, rossz információkat kapott, az esemény a Lánchíd utcában van, messzebbről már látszódtak a sátrak, lassan megéreztem az illatokat, na jó, hát mégsem jöttünk hiába.

A Gasztro-sétánynak nevezett kirakodón magyar gazdák különféle termékeit kóstolhatjuk, Herr Paprikával nagy vidáman merítettünk evésből és ivásból.
Volt mézes málnapálinka:

Medvehagymás pogácsa és káposztás táska:


És mielőtt még beláthatatlanra nyúlt volna a sor, sikerült egy szeletet szereznünk az ország tortájából, ami a Szilvagombóc nevet viseli:

Ehetnek lecsót, bográcsban főtt pörköltet, sajtot, gyümölcsöt, ihatnak házi szörpöt, gyümölcslevet és persze fröccs is van. Herr Paprikával mi még őszibarackot vettünk és egy palack házi tejet.
Ha vásárolnak, nemcsak jókat ehetnek, ihatnak, de egyúttal adakoznak is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails