2012. február 23., csütörtök

Lencsesaláta és zöldhiány


Most már erősen jelentkezik a tavaszhiány, és mindenféle tüneteket produkálok. Közeledik a csalánkúra vége, egyik reggel megszámoltam a filtereket, már csak négyet találtam, és volt bennem egy kis enyhe melankólia, amit nem is tudom hogyan magyarázzak. Talán a zöld színe fog hiányozni. Azután egyik nap a boltban először csak kerülgettem az állványt, majd leemeltem két vetőmagos zacskót, és meg is vettem őket, a petrezselyem érthető, de a spenót azért merész vállalkozásnak tűnik. Bár ki tudja, a végén még lesz egy kiskert, meglátjuk, megírom. 
A konyhában is persze csupa olyat szeretnék látni és enni, ami nincs és nem is lesz néhány hétig még, hát türelem, az kellene most nagyon. (Ráadásul beköszöntött a kenyérmentes időszak, így aztán egészen elképesztő sebességgel leszek éhes a szerény reggeli után. Nagyon éhes.) A piacon így azzal próbáltam könnyíteni a helyzeten, hogy megvettem mindent, aminek zöldségformája volt, vagy éppen gyümölcsre hasonlított. Persze csak módjával. Szereztem vérnarancsot is, egy csokor mentát és koriandert, hát innen indult a mai recept, a végeredmény pedig egy egészen remek lencsesaláta lett, és jól olvasták, most éppen megdicsértem magam. Néha azért talán lehet.
Itt a vége, lencse fő.






Mentás-korianderes lencsesaláta 


20 dkg lencse
2 vérnarancs
1 csokor korianderzöld
3-4 ág menta
egy marék dió
fehérborecet
extra szűz olívaolaj 
bors


A lencsét 30 percre beáztatjuk, majd leöntjük róla a vizet, egy kisebb fazékba szórjuk, felöntjük újra vízzel, sózzuk, és félig lefedve puhára főzzük. Legyünk figyelmesek, és ne főzzük szét. Miután elkészült, öntsük le a folyadékot, majd engedjünk rá hideg vizet, majd szűrőben alaposan csöpögtessük le a lencsét, és öntsük egy mélyebb tálba. Locsoljunk rá olívaolajat és egy kevés borecetet, óvatosan forgassuk át.
A mentát és koriandert mossuk meg, papírtörlővel itassuk fel a vizet, majd a csipkedjük le a mentaleveleket, a koriandernél csak a szárak végét vágjuk le, majd vágjuk apróra a fűszernövényeket, és szórjuk a lencsére. A vérnarancsokat hámozzuk meg, lehetőleg a fehér részek nagy részét távolítsuk el, majd vágjuk a gerezdeket kisebb darabokra, és adjuk a lencséhez. A diót pirítsuk meg száraz serpenyőben, várjunk, amíg kihűl, majd mozsárban törjük össze, és szórjuk a tálba. Forgassuk össze a salátát, tekerjünk rá egy kis borsot, kóstoljunk, ha bármi hiányzik, most lehet pótolni.


A vérnarancs természetesen helyettesíthető naranccsal vagy akár mandarinnal is, és a korianderhez sem kell feltétlenül ragaszkodni, a mentát viszont nem hagynám el. Egyenek lencsét, várják a tavaszt, a nap legalább gyakrabban süt, azért nincs okunk panaszra.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails