2011. június 3., péntek

Vendég főz: Apa gyógylevese


Hosszúnak mondható szünet után ma ismét recept, szinte olyan imbisz, ahogy megszokták. De csak majdnem. A cím ugye már mindent elárul, nem én főztem, az ismert történet következményeként egyelőre még csak fejben fogom a fakanalat. És ezt most vehetik szó szerint.
Mióta végre újra itthon vagyok, Józsi, aki civilben Frau Paprika apukája, felügyelt rám, egészen ma délutánig, most furcsa is egy kicsit egyedül, de nem szeretnék ezen gondolkodni, szóval furcsa és pont. Eddig viszont Józsi teljesítette a nappalos szolgálatot, reggeli, gyógyszer, bevásárlás (amit sosem szokott), kávé, ebéd, gyümölcsadag, mankós edzés levezénylése és a folytonos szórakoztatás. Innen is üzenem, hogy igazán jól csinálta és köszönöm. A sok feladat mellé társult a főzés, gyerek levest kívánt, amivel nem lenne semmi baj, de el is képzelte, milyen legyen, sőt még el is mondta. Józsi pedig figyelt, nem volt ellenvetés, és megfőzte, amit elgondoltam, néha bejött a konyhából egy kis taktikai megbeszélésre, a végén pedig érkezett a leves. Én szerettem.
Tegnap aztán jött a fényképezés, Józsi hozta a tányért, deszkát, alátétet, lámpát, kanalat, én pedig ültem a kanapén, kívülről viccesek lehettünk, kattintottam, láthatják is a végeredményt.
Most jön a recept.



Zöldleves



fél kg zöldborsó (nálunk fagyasztott)
fél kg zöld spárga
1 csokor újhagyma
1 citrom
1 marék mentalevél
1 csokor petrezselyem
tejszín (választható)
bors
olívaolaj



Az újhagymákat megmossuk, felkarikázzuk. A spárgákat ugyancsak megmossuk, szárazra töröljük, ha nagyon zsengék, csak kisebb darabokra vágjuk, ha nem, akkor nagyjából két centit levágunk belőlük.Egy közepes lábasban melegítünk egy kevés olívaolajat, rádobjuk a hagymakarikákat, néhány percig kevergetve pirítjuk, azután jöhetnek a spárgák, keverés, majd öntsük fel az egészet annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. Só, frissen őrölt bors, majd úgy 15 perc főzés közepes hőmérsékleten. Ha letelt az idő, jöhet a borsó és a citrom leve, ha kezeletlen, akkor a héjából is egy kevés. 
Főzzük a levest addig, amíg a zöldségek megpuhulnak, de semmiképp se főzzük szét, ha szükséges, pótoljuk az elpárolgott folyadékot. Mossuk meg a mentaleveleket és a petrezselymet, papírtörlővel itassuk fel a vizet, vágjuk őket apróra, adjuk a kész leveshez, keverjük át. Most jön, ami mindig, kóstolunk, ha valami hiányozna, lehet pótolni. Ha van hozzá kedvük, tálaláskor adhatnak a leveshez egy kevés tejszínt.


Mindenkinek remek hétvégét kívánok, mulassanak egy jót helyettem is. Nálunk is nagy esemény következik, szurkoljanak, hogy mínuszos lábbal is jó legyek a szerepemben. Szerdán jövök és beszámolok.
 

2 megjegyzés:

Zsená írta...

Jobbulást Neked és sok-sok türelmet Magadhoz ( ez a legnehezebb).
S nem utolsó sorban: csúcsszuper apukád van!! :)

Frau Paprika írta...

Nagyon köszönöm, próbálok türelmesen, türelmesnek lenni... A bókot pedig átadtam az érintettnek, aki nagyon örült!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails