2011. június 20., hétfő

Hiányérzet, spagetti és Grafit


Hétvégén ismét sikerült a városon kívül szívni a levegőt, ami még akkor is nagyszerű dolog, ha nem tudok nagyokat sétálni, tóba merülni, bármit csinálni, ahogy máskor. De legalább máshol lehet lenni, kelni, enni, inni, messzire nézni, és én mindenféle ingerért hálás vagyok. És persze nem szeretnék megfeledkezni a hangulatjavításban remekül teljesítő Grafitról, aki vasárnap hosszú időre mellém szegődött, helyesebben rám. Ha nem lennék érthető, a bejegyzés végén megtalálják a megoldást.
A rövidnek szánt bevezető után rátérnék a főzésre, amit én még mindig elméletben űzök, a gyakorlati megvalósítás Herr Paprika érdeme. Spagetti készült, amiben persze nincsen semmi különös, de amikor megszületett az elhatározás, rájöttem, hogy utoljára a lábtörés előtt ettem tésztát (a kórházban kapott milánóit inkább nem számítom ide), és hiányzik, csak nem gondoltam rá, hát nem is vehettem észre. Tehát ez a spagetti nem jöhetett volna jobbkor, és persze az alkotóelemekre sem lehetett panasz, a szezon valószínűleg utolsó spárgája, rák, rukola, citrom és chili. Kiugráltam a teraszra, lefotóztam a tányéromat, azután villa és bámulás a távolba. Jó volt mindkettő.
Főzés tehát ismét Herr Paprikával.


  

Spagetti zöld spárgával, rákkal, rukolával


50 dkg zöld spárga
20 dkg rák
1 nagy marék rukola
1 citrom
chilipehely
40 dkg spagetti 
tejszín

bors
2 gerezd fokhagyma
6 dkg vaj
extra szűz olívaolaj


A spárgákat alaposan megmossuk, ha szükséges, végeket levágjuk, kicsit meghámozzuk, majd kisebb darabokra vágjuk. Egy közepes méretű edényben vizet forralunk, a lobogó vízben 5 percig főzzük a spárgadarabokat, majd leszűrjük, hideg vízzel átöblítjük, hogy ne párolódjon tovább, félretesszük. A rákokat megmossuk, ha szükséges, megpucoljuk és eltávolítjuk a bélcsatornát. A fokhagymagerezdeket ugyancsak meghámozzuk, apróra vágjuk vagy lereszeljük, a rukolát megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet, kisebb darabokra vágjuk. 
Serpenyőben  felolvasztjuk a vajat, rádobjuk a fokhagymát, 1-2 percig kevergetve pároljuk, majd következhet a rák és egy kevés chili, 1-2 perc pirítás, végül a spárga és újabb 2 perc. Szórjunk a serpenyőbe sót és borsot, majd öntsünk bele 1 dl tejszínt és egy fél citrom levét, keverjük át, kóstoljunk, ha valami hiányozna, most lehet pótolni. Tegyük félre a serpenyőt, szórjuk bele a rukolát, még egy kis fakanál, majdnem kész.
Főzzük meg a spagettit 7-8 perc alatt al dente állagúra, majd szűrjük le, de ne teljesen, egy kis főzővizet tartalékoljunk. A tésztát és az igény szerinti mennyiségű főzővizet öntsük a serpenyőbe, keverjük át, ha szükséges, egy pillanatra visszatehetjük a tűzhelyre. Utolsó kóstolás, azután tányér, tészta, tésztára egy kis extra szűz olívaolaj, és már csak egy villa hiányzik.


Így a végén akkor még egy kép Grafitról, aki már egészen régen bukkant fel utoljára imbiszen. Mint látható, kiegyensúlyozott és jó kondícióban van, vasárnap semmi nem tudta kilendíteni a szundikálásból, és mivel én és a még kihívásokkal küszködő jobb lábam sokkal kevesebbet mozogtunk a többieknél, hát engem választott fekvőhelyül. Ha további képekre kíváncsiak, itt megnézhetik Grafit albumát.





2 megjegyzés:

Zizi írta...

Grafit nagyon cuki!

Jobbulást! Nem tudtam, hogy "baleset" ért!

Frau Paprika írta...

Köszi Zizi, hát igen, volt néhány hete egy kis ballépés.:) De gyógyulok, és már nagyon szeretnék újra járni. Grafitnak pedig átadom.;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails