2011. április 29., péntek

Újra és ismét és megint


Ma rövid leszek, így is nagyszerű nekem, ha valaki péntek napsütéses délutánján imbiszt olvas, tehetne bármi mást, szóval nem szeretném senki idejét kiszórni az ablakon. Kacsamell, na mondják már, hogy olyan rég volt, én legalábbis úgy érzem. Sikerült két kis példányt zsákmányolnom, salátához igazán alkalmas, de azért csak az egyik került felhasználásra, tehát a recept kettő személy számára megfelelő, és nem árt, ha nem olyan csillapíthatatlanul éhesek. 
A menta már egy bokorra emlékeztet, mindenképp használni kellett, az eperre pedig most nem mondtam nemet, ha már eddig olyan türelmesen vártam, hogy a spárga beszerzése ne apassza le teljesen a pénztárcámat, gondoltam, ideje dőzsölni egy kicsit. Az eper a mentával köztudottan finom, szerintem újhagymával is, a tavalyi saláta a társaságban kedvelt ételnek számított. Hozzájuk egy kis madársaláta, de rukolával vagy mással is jól működik. A végén pedig egy mézes-balzsamecetes öntet. 
Be is fejeztem, jön a recept.




Kacsamell saláta mentával, eperrel, újhagymával



1 fél kacsamell (kb. 15 dkg-os)
6-8 szem eper
3 szál újhagyma
1 marék mentalevél
madársaláta
balzsamecet
méz
extra szűz olívaolaj
bors


A kacsamellet alaposan megmossuk, papírtörlővel felitatjuk a vizet. Egy serpenyőt felforrósítunk, a kacsamell mindkét oldalát úgy 4 percig sütjük, közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra (légkeverés), és sütjük még 5-6 percig a húst. Ha elkészültünk, félretesszük, pihentetjük.
Két adagnyi salátát és a mentát megmossuk, újra papírtörlő, azután vegyítjük őket egy tálban. Az újhagymákat megmossuk, szárazra töröljük, végeket és a szár egy részét levágjuk, felkarikázzuk, a tálba szórjuk. Az epreket megmossuk, szárazra töröljük, kisebb darabokra vágjuk, kinek hogyan tetszik. Az öntethez egy teáskanál mézet elkeverünk 1 teáskanál balzsamecettel és dupla mennyiségű olívaolajjal, adunk hozzá egy kevés sót és frissen őrölt borsot. 
Tányér, saláta, eper, öntet és néhány szelet kacsamell. Jó lesz, én azt mondom.


Holnap jön az egyik kedvenc napom, ennek örömére küldtem is egy dalt mindenkinek és magamnak. Mert szeretem. 
Remek hétvégét, ez ki ne maradjon, egyenek, igyanak, mulassanak, aludjanak és így tovább...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails