2011. április 7., csütörtök

Mákos mosoly


A mák nekem a nagymamám bejglije és a menzás tészta, ami után szigorúan mindig barackbefőtt volt (máig nagy talány), de a mákkal teleszórt mosoly nem válogatott, mindig megjelent. Mostanában aztán néhányszor megtörtént, hogy engedtem a leküzdhetetlen vágynak, búrkiflit vettem, nem dióval, hanem mákkal, és boldogan megettem hazafelé. 
A mai süti mondhatnám, hogy ezért készült, de igazából a mák csak az utolsó pillanatban jutott az eszembe, egészen más volt a kiindulópont. Rébuszokban: támadt egy ötletem, ami nem bizonyult kivitelezhetőnek, ezért kicsit módosítottam, de így is megmaradt a kudarc. Végül, hogy elkerüljem a teljes bukást, vettem egy 180 fokos fordulatot, és süteménnyé alakítottam az alapanyagokat. Közben jött tehát a mák, a végén pedig a hecsedli, hogy egy kicsit savanyítson az összképen. És akkor minden, ha jó a vége, most igen, de azért persze ne felejtsék el, ez itt egy pályamódosító recept, a nem sütinek készült süti.
Nézzük is meg közelebbről.





Fehér csokoládés-mákos süti hecsedlivel


10 dkg jó minőségű fehér csokoládé
2 tojás
1 dl tejszín
4 dkg vaj
4 ek liszt
1 ek mák
méz

hecsedli lekvár (választható)


A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat egy kanál mézzel habosra keverjük. A csokoládét összetörjük, a vaj és a tejszín kíséretében vízgőz felett felolvasztjuk, majd várunk, amíg egy kicsit kihűl, azután lassan a tojássárgákhoz keverjük. A csokis masszába szórunk 1 evőkanál mákot,  majd  beleszitálunk 4 evőkanál lisztet, közben folyamatosan keverünk, hogy elkerüljük a csomókat. A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük, azután óvatos mozdulatokkal a többiekhez keverjük.
Egy kis kapcsos tortaforma alját kibélelünk sütőpapírral, az oldalát kikenjük vajjal, beleöntjük a masszát, egyenletesen eloszlatjuk. A sütőt előmelegítjük 170 fokra (légkeverést nem ajánlom), a sütit kb. 40 percig sütjük, közben azért ellenőrizzük. Ha megfelelőnek ítéljük, nyissuk ki résnyire a sütő ajtaját, hagyjuk hűlni, majd vegyük ki, óvatosan nyissuk ki a formát.
Szelet, kocka, korong a sütiből, tetejére egy kanál hecsedli, persze csak ha szeretik, lehet más lekvár, tejszínhab, amihez kedvük van.


Kinek mákos a foga? Lehet mosolyogni...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails