2011. március 1., kedd

Zöldhullám


Mára koncepciós étel készült, ha március, akkor zöld lesz imbisz, tavasz van, még ha az időjárás nem is gondolja így. Reggel azért tiport egyet a lelkesedésembe a szállingózó hó, de  hallgattam Frank Sinatrát, közben kiütögettem a horpadást, ezt a néhány hideg napot már féllábon is, nem igaz. 
Zöld alapanyagokból még nincs elbizonytalanító választék, a spenótos zacskók viszont ott sorakoztak a piacon, hogy vigyük, nem is az én ötletem volt, Panni akart mindenképp szerezni nekem még egy kis vitamint. Először a szokásos spenótban gondolkoztam, ami az a klasszikus, amit gyerekként meg nem ettem volna, ma már szeretem, fokhagymásan, tojással, de mindig Herr Paprika főzi, az enyém meg sosem olyan. Csak közelít. Így végül lepény lett, túróval, fokhagymával, szerecsendióval és minimál liszttel. Hozzá pedig egy kis snidlinges krémsajt, most ő a legszebb ehető növényem, de már nagy a haja, megérett egy vágásra. És még zöld is. Recept után fotón is szerepel.
 




Spenótlepény snidlinges krémsajttal



fél kg spenót (friss)
20 dkg túró
2 gerezd fokhagyma
szerecsendió
citrombors
liszt
3 tojás
25 dkg krémsajt
fél citrom
snidling
joghurt
vaj 



 A spenótot többször alaposan átmossuk, lecsepegtetjük, majd serpenyőbe rakjuk, fedő alatt kb. 5 perc alatt megpároljuk. Az összeesett spenótból kisebb adagokat veszünk ki, kinyomjuk belőle a vizet, azután kisebb darabokra vágjuk, tálba tesszük. Ha elkészültünk, jöhet az összetört túró, só, a lereszelt fokhagyma és szerecsendió, citrombors. A tálba szitálunk 2 evőkanál lisztet, keverés. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat a spenóthoz keverjük, a fehérjéket csipet só kíséretében kemény habbá verjük, majd óvatosan a masszába forgatjuk. Egy normál méretű kapcsos tortaformát kivajazunk, majd beleöntjük a masszát, egyenletesen eloszlatjuk, a formát a sütőbe rakjuk. Süssük 180 fokon kb. 30-35 percig, a végén villával ellenőrizhetjük az állapotot.
Közben a krémsajtot egy kisebb tálban keverjük el a fél citrom levével, 2 evőkanál joghurttal, majd ollóval vágjunk bele annyi snidlinget, amennyit szeretnénk.
Tányér, lepény, kupac krémsajt, kész.




És akkor még egy kis zöld, snidling fodrász után:


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails