2011. március 3., csütörtök

Citromos fű


Tehát ma főszerepben a fűre nem emlékeztető citromfű, amit mostanában gyakran kerülgettem a spórolásról elnevezett üzletlánc egyik közeli egységében. Eddig minden alkalommal erősnek mutatkoztam, lebeszéltem magam (Haladj tovább!), mert jó lenne, nincs ebben vita, de egyet, kettőt nem lehet, csak egy egész csapattal. Ésszerű? Ugye nem. Most viszont néhány napra egyedül maradtam, ilyenkor bennem is megerősödik a megérdemlős hangulat, mentem, megláttam, egyetlen csomag, viszem vagy más teszi. Az első verzió szimpatikusabbnak tűnt, most tehát van citromfüvem.
Készült hát egy chilis-kókusztejes leves, répával, újhagymával, tésztával, kívánok már mindent, ami egy kicsit is a tavaszra emlékeztet, nyilván nem egyedül. Néhány napja spárgáról ábrándozom, rá pedig még várhatok türelemmel. Ráadásul Herr Paprika nem tért haza üres kézzel, megkaptam az Essen&Trinken különszámát, tele zölddel, fűszernövénnyel, gyümölccsel. Lapoztam és akartam mindegyiket. Most azonnal.
Vissza a recepthez, a citromfű jó befektetés volt, álltam a konyhában, az orrom folyton a leves fölött. Inhaláltam az illatát.



Citromfüves-chilis zöldségleves



2 szál ázsiai citromfű
2 sárgarépa
1 csokor újhagyma
12 dkg kínai tojásos tészta
4 dl kókusztej
chili

 
 
A répákat megtisztítjuk, félbe majd négy darabba vágjuk, azután vékony hasábokra vágjuk. Persze ez nem kötelező, készülhetnek karikák is. A citromfüveket megvágjuk, hogy jobban átadják az aromájukat a levesnek. A répadarabokat és a citromfüveket egy közepes méretű edénybe rakjuk, felöntjük kb. 4-5 dl forró vízzel, adunk hozzá kedv szerint chilit, sózzuk, majd alacsony fokozaton főzzük kb. 8-10 percig. 
Közben a megmosott, szárazra törölt újhagymákat kisebb darabokra vágjuk, a zöld szárak zsenge részét sem hagyjuk ki. Ha letelt az idő, a hagymát a levesbe szórjuk, majd önthetjük a kókusztejet is. Keverünk, kóstolunk, ha bármi hiányozna, most lehet pótolni. Főzzük a levest még 5 percig, majd tegyük bele a tésztát, keverjük át, zárjuk le. Várjunk kb. 4-5 percig, amíg a tészta megdagad és megpuhul. A citromfüvek kikerülnek az edényből, elrágni nem szeretnénk.
Tányér, leves, a tetejére szórhatunk az újhagymák felvágott zöld szárából.  





Miután a citromfüvek nem magányosan, hanem csomagban érkeztek, nagyobbik részük még felhasználásra vár. Csak azért írom, hogy számítsanak rá, örüljenek, bosszankodjanak, szóval felkészüljenek. 
És holnap péntek.

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Mmm érzem az illatát!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails