2012. június 15., péntek

Pénteki gyors: ribizlileves


Nem tudom, meséltem-e már, hogy is vagyunk egymással, én meg a ribizli. Ha igen, akkor újrázok, ha nem, akkor mára is jut egy kevés újdonság. Szóval régen sok-sok ribizlibokrunk volt a kertben, csupa piros és csupa egyszerre érő. Ilyenkor aztán Panni és Józsi vezetésével megkezdődött a ribizliszüret, kosárral, kisszékkel, kalappal, kitartó kézzel, türelemmel. Jól gondolják, nem ez volt a kedvenc szórakozásom, de valahogy mégsem jutottam el a ribizlivel arra a szintre, mint a málnával, az utóbbit ugyanis évekig nem szerettem. Most már persze nagy vagyok, és elmúlt ez az érzés, jelenleg éppen erősen vágyakozom a málna után, hát igen, ami nincs, az mindig olyan jó tud lenni. A ribizli viszont valószínűleg azért nem jutott hasonló sorsa, mert ha végeztem egy bokorral, annak tényleg vége volt, legalábbis arra a szezonra. A málna viszont kétnaponta igényelte a szedést, és én ezt meglehetősen szemtelen, felháborító, bosszantó magatartásnak ítéltem, de persze nem sokat számított a véleményem.
No és akkor következzen végre a mai szereplő. Érkezett otthonról ez+az, köztük eper, ribizli, sőt még piszke is, és igen, tudom én, hogy jó dolgom van. A ribizli egyik részét gyorsan megettem, a másik részéből pedig némi eper kíséretében leves készült, de ne féljenek, a tűzhelyet nem kell megközelíteni.
Itt a vége, ribizlizünk.






Epres ribizlileves (1 személyre)


2 dl magunk préselte ribizlilé
6-8 szem eper
3-4 fürt ribizli
4-5 citromfűlevél
méz
kevés tejszín



A ribizlit alaposan megmossuk, lecsöpögtetjük, 3-4 fürtöt félreteszünk, a többit egy sűrű szövésű szűrőbe tesszük, majd valamilyen eszköz segítségével átnyomjuk a levét. Az egyszemélyes adaghoz kb. két maréknyi ribizlifürtre van szükség. A nyomkodásnál legyünk alaposak és türelmesek, nem a legkellemesebb időtöltés, de higgyék el, minden cseppért kár.
A levet öntsük egy tálba, adjuk hozzá az előzetesen kicsumázott, megmosott epret, majd turmixoljuk simára. Jöhet a méz, kedv szerinti mennyiségben, és egy kevés tejszín, de ha nem vágynak rá, nyugodtan el is hagyhatják. Mossuk meg a citromfűleveleket, a nedvességet itassuk fel papírtörlővel, majd vágjuk össze, és adjuk a leveshez. Kóstoljunk, ha bármi hiányozna, most lehet pótolni.
Tányér, ribizlileves, tetejére jöhetnek a ribizliszemek, kanál és már készen is vagyunk. Ez igazán gyorsan ment.


Most már tényleg nyár lesz, azt mondják, olyan igazi vízbe merülős, fröccsözős, szalmakalapos, lebarnulós, mezítlábas nyár. Ne felejtsék el élvezni, egyenek sok gyümölcsöt, szurkoljanak, már én is kezdek belejönni, ugorjanak fejest vízbe, meg másba, és így tovább. Mindenkinek remek hétvégét, folytatás meg következik.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails