2010. november 30., kedd

Csiga, most megeszlek


Panni és Józsi szombaton jött, ölelt és hozott mindenféle jót, a szállítmány konkrétan befedte a konyha egyik részét. Hirtelen tulajdonosa lettem egy méteres fokhagymafüzérnek (amit Józsi saját kezűleg font), több üveg házi paradicsomlének, frissen készült savanyú káposztának, uborkának, érkezett hagyma és krumpli, akácméz, kis üvegben darált csípős paprika, alma és dió a kertből, szépen megpucolva. Igen, én is úgy gondolom, nagyon jó nekem (és innen is ölelés érte). 
Tegnap aztán egyedül maradtam, Herr Paprika 3 napig egy másik országban tartózkodik, szóval enyém a pálya (Zárójelben annyit azért elárulok, a kanapén aludtam és voltam már kisimultabb is. Hiába, két Paprika jobb az egynél.). Így most magamnak sütöttem, alma mellé került a megmaradt zeller, gyömbér és rozmaring, és persze dió, ha már egyszer így megnövekedett a készletem.
Recept.




Zelleres-almás csiga 

1 közepes zellergumó
1 alma
friss gyömbér (kb. 2 cm-es darab)
1 marék dió
rozmaring (szárított is megfelel)
fél dl száraz fehérbor
3 tk méz
1 csomag leveles tészta
3 dkg vaj
1 tojás 



A zellert meghámozzuk, felezzük, felszeleteljük, majd a szeletekből kb. egyforma kockákat vágunk. Az almát megmossuk, szárazra töröljük, cikkekre vágjuk, késsel kiszedjük a magház darabjait, majd kis kockákra, darabokra vágjuk. A gyömbért meghámozzuk, lereszeljük. Serpenyőben felolvasztjuk a vajat, rádobjuk a zellerkockákat, néhány percig alacsony hőmérsékleten kevergetve pirítjuk, majd felöntjük a borral, alkoholt elforraljuk, azután jöhet 1 kávéskanál szárított rozmaring (vagy 1 teáskanálnyi apróra vágott friss), keverünk, 4-5 percig lefedve pároljuk, de nem hagyjuk magára, nehogy megszökjön a folyadék és leégjen a zeller. Az idő leteltével lekerülhet a fedő, jöhetnek az almadarabok és fél deci víz, majd újra fedő kb. 3-4 percig. A végén csurgassuk a serpenyőbe a mézet, vegyük magasabbra a fokozatot, kevergetve hagyjuk, hogy befedje az almát és a zellert a vaj és a méz, a folyadékot pedig hagyjuk elpárologni. Közben a diót pirítsuk meg száraz serpenyőben, azután hagyjuk egy kicsit hűlni, majd mozsárban törjük meg (de ne zúzzuk porrá).
A tojást villával keverjük habosra. A leveles tésztát belisztezett felületen kicsit nyújtsuk ki, majd osszuk el rajta egyenletesen a tölteléket (ha túl sok lenne, inkább hagyjuk meg, nehogy kipukkadjon), szórjunk a tetejére diót, majd szorosan tekerjük fel, a végét kenjünk meg egy kevés tojással, hogy szépen összetapadjon, végül késsel vágjuk kb. 2-3 cm-es darabokra. Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, ültessük rá a csigákat, kenjük meg a tetejüket a felvert tojással, majd tegyük a tepsit a sütőbe (175 fok légkeverés) és süssük őket kb. 15 percig. 



Most én vagyok a tesztszemély is, nálam a vártnál jobban teljesített a csiga, nem túl édes, krémes a zeller és az alma, ropog a dió, benne a gyömbér és a rozmaring íze. Most vagy rendes leszek és tartalékolok, vagy megeszem holnapig az egészet. Meglátjuk.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails