2010. március 25., csütörtök

A lányok csípősre vágynak


Szalmaestéken pizsamát öltök akár már 8-kor, zoknikban szaladgálok a lakásban, enyém a távirányító, ennek örömére német műsorokat nézek, vagy rettegős filmet lefekvés előtt. (Viszont a kanapén is alszom, nem félek, dehogy. De azért fő a biztonság.) Az evés-főzés is átalakul. Konyhában sokáig állni kedvem nincs és általában már akkor éhes vagyok, amikor hámozni-vágni-keverni kezdek. Van viszont egy étel, amit Herr Paprika túl nagy lelkesedéssel nem enne meg, én viszont igenis szeretek: a sajtos-tejfölös tészta (szigorúan ízetlen trappistával, jó sósan). Ha se sajt, se tejföl, akkor következik a kamra. A talált dolgok függvényében hagymás babsaláta, (üveges) pestós spagetti, extra napokon kolbászos tojás, vagy meleg gombasaláta. Nem gasztronómia csúcsok, de elhajlásai mindenkinek vannak. Szerintem.
Most viszont bűnözésről nem lehetett szó, H. barátnőmmel lány-estét tartottunk. Mondtam, főzök, esetleg kívánság? Kiderült, hogy H. diétázik (Prágában 3 nap alatt sikerült elintéznie a gyomrát némi sörrel és sok evéssel), lassan tért vissza a normális ételekhez, de bármi azért még nem lehet. Hosszas chatelés után végül bedobtam, hogy én valami csípősre gondoltam, de akkor ez most nem aktuális. De-de, érkezett a válasz, csípős jöhet, csak hús ne legyen benne. Nyilván nem egyértelmű megoldás erre a csicseriborsó curry, de nekem az volt. Már hetek óta terveztem, hát most meg is főztem.

Recept

Hozzávalók kb. 4 személyre:

2×400 g konzerv csicseriborsó (én üvegeset találtam, kisebb űrtartalommal, abból hármat)
3 ek olaj
2 közepes hagyma finomra aprítva
1-2 tk reszelt gyömbér
2 gerezd fokhagyma
1-2-3 tk chilipehely kedv szerint (eredetileg 1-2 zöld chili, kimagozva, felaprítva)
1/2 tk kurkuma
1 hámozott paradicsom konzerv (eredetileg 2 paradicsom)
1 ek őrölt koriander (széttörtem a magokat mozsárban)
2 tk garam masala
2 ek citromlé (nálam lime)
2-3 ek friss, aprított korianderlevél (én szárítottat használtam)

A csicseriborsóról öntsük le a folyadékot, mossuk át egy szűrőben, csepegtessük le. Forrósítsuk fel az olajat egy serpenyőben, a hagymát és a gyömbért közepes hőfokon süssük néhány percig. Adjuk hozzá a kurkumát, a fokhagymát, végül a chilit (ha szárított, csak néhány pillanatig pirítsuk). Jöhet a paradicsom és az őrölt-tört koriander. Sózzuk meg, fedjük le és főzzük 10 percig. Adjunk hozzá 250 ml vizet, és főzzük tovább fedő nélkül, amíg megfelelő állagúra sűrűsödik. Tegyük bele a csicseriborsót és a citromlevet, főzzük össze, végül szórjuk rá a korianderleveleket. Ha végül mégis túl sűrű lenne, adjunk hozzá egy kis vizet.

Hozzá én rizst főztem, jól megettük, H. még repetázott is. Hogy hatott a gyomrára, nem tudom, de panasz még nem érkezett.

Eredeti recept: Das grosse Buch der asiatischen Küche



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails